הסל שלך
  • No products in the cart.
להזמנות 058-4040-701

ספירולינה ערכים תזונתיים

הספירולינה היא אצה מיקרוסקופית בעלת ערכי תזונה גבוהים במיוחד. היא נמצאת בשימוש ברחבי העולם זה מאות שנים. בזכות ערכיה התזונתיים הגבוהים היא נחשבת ל”מזון על”. אופן גידולה שונה משאר הגידולים המוכרים לנו כיום. החוויה של אכילת מזון- על עשיר, מאפשרת לך לדעת שגופך מקבל את כל ערכי התזונה הנדרשים לו. מומלץ לאכול את הספירולינה כאשר היא טרייה ולא עברה תהליכי ייבוש הפוגמים בערכיה התזונתיים ובטעמה. לספירולינה הטריה יש פי 3 ערכי תזונה מזו אשר עברה תהליכי ייבוש.

הספירולינה קיימת כבר למעלה משלושה מיליארד שנים, מה שהופך אותה לאחד הצמחים העתיקים ביותר על פני כדור הארץ. שמה ניתן לה בשל צורתה הספיראלית. ניתן להבחין בצורה זו כאשר מתבוננים בספירולינה מתחת למיקרוסקופ (כפי שנראה בתמונה).

ספירולינה ערכים תזונתיים

ידועים מספר מקומות בעולם בהם הספירולינה משמשת למאכל זה מאות שנים, ביניהם עמי האינקה בדרום אמריקה ושבטים בצ’אד שבמרכז אפריקה.
בשנות ה-70 כינס האו”ם וועדה מיוחדת שעסקה במצב הרעב המחמיר באפריקה. מסקנותיה של אותה וועדה היו כי ספירולינה היא מזון העתיד והינה הסיכוי הטוב ביותר להציל את אפריקה מרעב. אחד מיתרונותיה של הספירולינה הוא קצב גדילתה המהיר. בתנאי גידול נכונים, היא מתפתחת בקצב מדהים של 35% גידול ביום, לכן היא יעילה מאד מבחינת ניצול שטח ומשאבים.

בספירולינה ישנן כמויות גבוהות של חלבון מלא, חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים:

חלבון – הספירולינה עשירה בחלבון צמחי מלא – כל שמונה חומצות האמינו החיוניות לגוף האדם. חלבון זה קל לספיגה- עד פי ארבע יותר מאשר חלבון מהחי.
ויטמינים: A, C, E, B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9
ביטא קרוטן – פי 25 מאשר בגזר.
ברזל – פי 50 מתרד, פי 3 מכבד בקר וסויה.
סידן – פי 10 מאשר בחלב.

כמו כן, מכילה הספירולינה נתרן, מגנזיום, מנגן, זרחן, סלניום, נחושת, אבץ, כרום ועוד. המינרלים בספירולינה נמצאים בצורתם האורגנית המקלה על ספיגתם בגוף.
הספירולינה מכילה חומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6 העוזרות במניעת דלקות בגוף.
הספירולינה מכילה כמות גבוהה של אנטי אוקסידנטים העוזרים במניעת חמצון והגנה מפני רדיקלים חופשיים.
הספירולינה עשירה בכלורופיל המסייע בניקוי הכבד והדם, מאזן רמות חומציות בדם ומסייע ליצירת כדוריות דם אדומות.

ערכי תזונה 3

הערכים התזונתיים של האצה נשמרים בצורה הטובה ביותר עם ספירולינה טרייה- לקריאה על ההבדל בין ספירולינה טרייה למיובשת לחצו כאן, והם אלו שקנו לה את שמה בעולם תוספי התזונה כתוסף האיכותי בעולם.

לפניכם הסבר קצר על חשיבותו של כל אחד מהערכים התזונתיים העיקריים בספירולינה:
סידן (קלציום) – הסידן הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף האדם, וצריכה יומית של סידן היא מפתח חיוני לבריאות הכללית. רובנו מכירים את הסידן בהקשר לבריאות העצם וצפיפות העצם ונוכחותו של סידן זמין וקל לספיגה היא קריטית לבריאות העצם ולמניעת מחלת האוסטיאופורוזיס. (לקריאה נוספת על ספירולינה לגיל השלישי לחצו כאן).
פעולה נוספת (מיני רבות אחרות) שבשבילה דרוש סידן לגוף היא שמירה על מאזן חומצה ובסיס בגוף. רמת ה-PH הבריאה לגוף עומדת על 7.4 (+ \ – ), וכל סטייה מכך מסוכנת לבריאות, ובעלת השפעה מיידית על איברים שונים בגוף.
פעולות נוספות להן שותף הסידן בגוף האדם קשורות להפעלת השרירים, פעילות אנזימים, יציבות קרום-התא, ועוד.
הסידן בספירולינה הטרייה לא רק נמצא בשפע, אלא גם בזמינות גבוהה לגוף. שלא כמו הסידן הנצרך בתוסף סידן סינטטי, בצריכת הסידן הקיים באופן טבעי בספירולינה אין חשש להגיע למצב של צריכת יתר, גם בצריכה של כמויות גבוהות במיוחד של האצה (כאמור – אין לספירולינה תופעות לוואי)

ברזל (Iron) – הברזל מוכר לרבים מאיתנו מעולם האנמיה, תופעה של חוסר בתאי דם אדומים או של המוגלובין בדם, תופעה נפוצה בקרב כל האוכלוסייה (2% מהגברים ולא פחות מ-10% מהנשים!). האנמיה של חסר הברזל מתאפיינת בהרבה מאוד תסמינים, שכן הברזל מהווה לא רק נשא לחמצן בכדוריות הדם האדומות, אלא שותף פעיל לאינספור פעולות בגוף.
מקוצר נשימה, עייפות, חולשה וחיוורון, דרך ציפורניים שבירות ושירת שיער, ועד לפגיעה במערכת החיסונית ודיכאון קליני. אצל ילדים, האנמיה בברזל יכולה להוביל לפגיעה בהתפתחות הקוגניטיבית והתפיסה החברתית.
כל מי שחווה אנמיה וקיבל המלצות לטיפול רפואי יודע היטב כי בהרבה מהמקרים הבעיה היא לא רק חוסר בנוכחות הברזל בגוף, אלא קושי של הגוף לספוג את הברזל, כך שתוספי התזונה וכדורי הברזל לעיתים קרובות לא עושים את העבודה – לא כך בספירולינה.
הברזל באצת הספירולינה נמצא במצב הזמין ביותר לגוף, והוא קל לספיגה בצורה יוצאת דופן, גם בפני עצמו, וגם בזכות הליווי של ערכי התזונה הרבים האחרים של האצה הכחולה ירוקה, אשר יוצרים סביבת גוף אידיאלית לספיגה של חומרי הזנה בריאים.

בטא-קרוטן – חומר זה נותן לפירות וירקות שונים את צבעם, ונקרא בשמו בזכות הצבע הכתום המוכר לנו מהגזר, ובלטינית carota. בגוף האדם, הבטא-קרוטן הוא בסיס ליצירת וויטמין A אשר משמש אותנו לראיית לילה בפרט (ולמערכת הראייה בכלל), אחראי על תפקוד הרירית שבמערכת העיכול ובמערכת השתן, על בריאות העור, ואף על תפקוד מערכת הרבייה של האדם.
אינספור מותגים קוסמטיים משתמשים בנגזרת של וויטמין A בתכשירים שלהם לבריאות העור, ומכל הסיבות הנכונות. הספירולינה מכילה ערך תזונתי זה בכמות נדיבה, ובצורה זמינה לגוף.

חלבון – אם הסידן הוא המינרל הבונה את העצמות, הרי שהחלבון בונה את כל הרקמות הרכות שלנו, ובעצם את כל השרירים והאיברים שלנו. חלבון איכותי ומלא כמו שתמצאו בספירולינה טרייה הוא אבן בניין חיונית לגוף, מה שהופך את אצת הספירולינה אידיאלית כמקור לחלבון לספורטאים.
כמות ואיכות החלבון בספירולינה היא פיתרון אופטימאלי לטבעונים שנמנעים מאכילת חלבון מן החי, שכן צריכה יומיומית של ספירולינה טרייה בכמות הנכונה תנגיש לגוף את כמות החלבון שהוא זקוק לה בכדי לתפקד, לשמר ולתקן את כל מה שהוא צריך.
מחסור בחלבון, תופעה נדירה יחסית לתרבות המערבית, אך נפוצה יותר אצל טבעונים, יכולה להוביל לא רק להידלדלות השרירים, אלא לעורר תחושות של עייפות, לגרום לנשירת שיער, לטמפרטורת גוף נמוכה, לפגיעה במערכת החיסונית ולפגיעה בפוריות, לצד שלל בעיות אחרות. לכן מומלץ לצרוך ספירולינה מדי יום ולקבל מנת חלבון מלא ואיכותי.

 

CLOSE